FixPart.se/sv- Logotyp - omdömen

FixPart.se/sv
Recensioner:

3 909 omdömen de senaste 12 månaderna7 134 omdömen totalt  

4,44
Bra
Vår uppgift är att skapa digitalt förtroende. Läs på hur recensioner fungerar Trusted Shops.

Positivt omdöme, mest relevant

13 feb. 2024
 Verifierat omdöme
Fick bra hjälp! Trodde att det var fel på pumpen, men den funkade så jag fick hjälp med att det var den övre spolarmen som inte roterade och när jag kollade närmare på den så hade en packning krullat upp sig och förhindrade därmed rotationen. Det fanns ingen packning så jag fick köpa hela armen som dock inte var särskilt dyr. Så slapp vi byta diskmaskin!

Kritiskt omdöme, mest relevant

24 jan. 2024
 Verifierat omdöme
Då jag sökte på mitt modellnummer så kom flera delar upp och jag valde den som verkade bäst. Efter en snabb leverans så visade det sig att den del som jag beställt inte passade. Jag hänvisade till deras passningsgaranti och bad om att de skulle hjälpa mig att hitta rätt del då denna (trots rätt modellnummer) inte passade. Efter att ha jagat andra modellnummer så får jag bara svaret: Tyvärr kan vi inte leverera den produkt du efterfrågade (längre). Du kan försöka igen med tillverkaren, även om jag är rädd att den här produkten har utgått. Nu försöker de komma undan sin garanti genom att på retursedeln hävda ångerrätt "Annat skäl" och inte stå för returkostnaden som ingår i deras passningsgaranti. De avslutar sidan om Passningsgarantin med: Vi kommer sedan att undersöka vad som gick fel, rätta till felet och återbetala hela din beställning. Självklart hjälper vi dig också att hitta rätt produkt.
Vår uppgift är att skapa digitalt förtroende. Läs på hur recensioner fungerar Trusted Shops.

Omdömen för FixPart.se/sv

 Sortering  
Relevans
(86)
(244)
Återställ
för 5 dagar sedan
 Verifierat omdöme

Blåst på pengar

I beställningen framgår tydligt att varan ska levereras till min hemadress, men den dök aldrig upp, och när jag klickar på spårlänken står det att den levererats till ”Pickup parcelshop”. Detta har jag inte fått någon information om och inte heller någon adress vart detta ställe ligger eller någon kod för att kunna lösa ut paketet. Har mailat kundtjänst flera gånger och får samma svar från deras robot som påstår att paketet levererats och bifogar spårlänken. Alltså står jag utan varan som jag redan betalat och får INGEN hjälp av deras ”kundtjänst ”.
Anmäl omdöme
Svar från FixPart.se/sv
för 5 dagar sedan
God dag, jag beklagar att du inte har fått din beställning. Vi är i kontakt med transportören och har också kontaktat dig om detta. Bram, FixParts kundtjänst
för 9 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Verify the parts before sending it, i have received wrong parts which i didn't check when i received. But when i wanted to install them, i realized that they are not compatible with my refrigerator! And i am having problem returning them now. Next time i received a broken shelf. After corresponding with your service support and agreement that i will receive new one. I received a refrigerator door seal instead! It is so difficult to spend time in correspondence, check, post and verification !
Anmäl omdöme
Svar från FixPart.se/sv
för 6 dagar sedan
Good day, we are sorry to hear that you did not receive the right product. We have contacted you to see what we can do for you. Our apologies for the inconvenience. Bram, FixPart customer service
6 apr. 2024
 Verifierat omdöme

I mitt fall försvann en rabattkod i…

I mitt fall försvann en rabattkod i samband med att jag gjorde beställningen på datorn. Jag kontaktade snabbt Fixpart för att be er lägga till min rabatt. Fick ett svar där man inte (ville ?) förstod vad jag menade. Sedan efter lång konversation kunde ni inte lägga till rabatten manuellt. Dåligt bemötande och inte serviceminded alls. Kommer inte att rekommendera företaget till någon
Anmäl omdöme
för 11 timmar sedan
 Verifierat omdöme

Felaktig leverans

Jag hade beställt laddare till rakapparaten Braun 3050cc. Enligt fixparts produktlista hade de en laddare som passade. När laddaren kom såg jag att den inte fungerade. Laddarsladden var tvåpolig medan rakapparaten har, som framgår av bilden, trepolig anslutning.
Anmäl omdöme
för 10 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Hej Tyvärr har ni skickat en vit (riktigt) och en mörkgrå (fel) sockel, behöver hanteras av er, jag behöver en retursedel för returen och ni behöver skicka en till vit. Bifogar bilder Återkoppla gärna Finns på 0707838050 Med vänlig hälsning, Johan
Anmäl omdöme
för 2 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Blev lovad utlämning där jag bor . Men UPS levererar inte där jag bor , vilket företag som skulle lämna utgick inte vid best . Till slut blev det bra efter kontakt med UPS . Skriv nästa gång vid best vilka som är leverantörer , så man kan välja !
Anmäl omdöme
4 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Betalade för en leveranstid på 3-5 arbetsdagar… vi är inne på 8e arbetsdagen och jag har fortfarande inte fått min beställning. Det tog 5 arbetsdagar för min beställning att lämna deras lager enligt statusuppdateringen!
Anmäl omdöme
29 mars 2024
 Verifierat omdöme
Det har tagit väldigt lång tid och jag fick inte någon information att paketet anlänt utan det skickades tillbaka. Nu den andra gången fick jag punktmarkera ankomsten. Tänker tyvärr inte beställa något mer från er.
Anmäl omdöme
Svar från FixPart.se/sv
29 mars 2024
God dag, jag beklagar att du inte fick din beställning i tid. Jag ser att det verkligen var en viss försening eftersom produkten var slut i lager. Vi ber uppriktigt om ursäkt för det. Jag ser att din beställning nu har levererats. Om det fortfarande är något fel, vänligen meddela oss. Bram, FixParts kundtjänst
12 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Första produkten gick sönder efter två veckor. Den andra produkten var redan trasig när den kom. Jobbigt företag att reklamera saker hos då man får samma fråga flera gånger och ett automatiskt svar varje gång.
Anmäl omdöme
för 5 timmar sedan
 Verifierat omdöme
Återkopplar sent när en mejlar och produkten jag är fel. När jag skulle returnera då kostar det över 200sek att skicka tillbaka varan som kostar runt 450sek! Mailat om detta men får inget svar!
Anmäl omdöme
10 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Alla komponenter är separerade, en komponent som kräver muttrar eller skruvar kom inte som paketet. Går inte att läsa sig i innehållsförteckning vika komponenter hör ihop.
Anmäl omdöme
10 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Köpte en reservdel till min dammsugare som inte passade trots korrekt modellbeteckning. Inget tekniker och oklart hur jag reklamerar även om leveransen var snabb.
Anmäl omdöme
för 13 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Fick fel reservdel skickad och har varit i kontakt med kundtjänst flera gångar och de verkar inte vilja svara på hur jag retirerar och får mina pengar tillbaka.
Anmäl omdöme
Svar från FixPart.se/sv
för 11 dagar sedan
God dag, vi är ledsna att höra att du inte fick rätt produkt. Vi har kontaktat dig för att se vad vi kan göra för dig. Vi ber om ursäkt för besväret. Bram, FixParts kundtjänst
13 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Köpte damsugaregolvmunstycke som skulle passa min Miele S252i. Den passade inte, utan får täta med silvertejp. Dessutom är den mindre än originalet.
Anmäl omdöme
9 apr. 2024
 Verifierat omdöme
Allt i beställning levererades inte. Beställde 3 reservdelar till en Liebherr kyl. Efter sex veckors väntan saknar jag fortfarande en reservdel.
Anmäl omdöme
för 12 dagar sedan
 Verifierat omdöme

Dåligt att betalning måste gå till utländsk bank.

Varorna är bra men att betalningen måste gå till en utländsk bank är dåligt. Innebär merkostnader för en förening som inte har den möjligheten.
Anmäl omdöme
31 mars 2024
 Verifierat omdöme
Det tog en hel månad att få hem delen. Det syntes inte på bilden vilken färg och fanns inga alternativ att välja på. Naturligtvis blev det fel.
Anmäl omdöme
för 5 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Har gått mer än 1 vecka sedan och inge som helst information om när något skickas, svara ej heller på mail. Handla någon annanstans!
Anmäl omdöme
Svar från FixPart.se/sv
för 4 dagar sedan
God dag, jag beklagar att du inte har fått din beställning. Vi är i kontakt med transportören och har också kontaktat dig om detta. Bram, FixParts kundtjänst
för 2 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Mitt paket försvann och de är någon jävla robot som svarar på Mail men problemet löses inte. Kass.
Anmäl omdöme
för 9 dagar sedan
 Verifierat omdöme
Blir ombedd att betygsätta innan varan är levererad! Står att den är färdig för leverans men….
Anmäl omdöme